tisdag 21 februari 2012

Vilken jäkla dag

Den här dagen tar vi och suddar ut tycker jag, ialla fall jobbdagen. Det har minsann inte varit en lätt dag på jobbet, otroligt krävande har den varit. Har vänt ut och in på mig själv idag känns det som, och det har nog även Jenny gjort. Vi lyckades inte få tag på någon vikarie idag så det var vi två på alla våra 13 barn, som hade fått för sig att vi ska sakna mamma och pappa extra mycket idag och BARA gråta och skrika hela dagen. Jisses vad jobbigt det har varit kan jag säga.

Ett barn, två barn ibland tre barn i knät som grät...och grät...och grät lite till. Det är inte lätt att få sådana barn glada igen, och det blev lite lätt kaos. Vill ta ett sudd och sudda ut jobbdagen, men vi gjorde det jävligt bra måste jag säga. Vi är grymma och det får vi verkligen inte glömma bort såna här dagar!!

Slutade tidigt idag och hade planerat att gå till gymmet, men jag valde att ta en långpromenad i solen i stället. Och det var helt rätt val, varför stänga in sig på ett gym när det är så otroligt vackert väder ute? Då är det bra att vara vuxen, att jag får faktiskt göra mina egna val och ta mina egna beslut här i livet, och vissa gånger blir det ju bara så rätt. Jag passade på att inviga mina nya promenadskor också, och dom var så himla sköna, känns bra att äntligen ha ett par ordentliga skor att gå i. Blev en timme idag och det är precis lagomt, imorgon blir det en promenad med Sanne efter jobbet och på torsdag blir det aerobic på gymmet igen, det känns bra att verkligen ha kommit igång med allt och att jag faktiskt tycker att det är kul att gå iväg.

Nu ska jag däcka här i soffan ett tag innan jag förflyttar mig till sängen... Konstig dag har det varit... Nya tag imon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar