måndag 21 maj 2012

Trött men glad.

Just nu är jag så galet trött, det är jobbigt att knappt sova nått två nätter i rad och sen behöva kliva upp kvart i fem. *GÄSP* Men det är bara att bita ihop och låtsas som att man är piggast i världen och pallra sig iväg till jobbet.

Annars känner jag mig så otroligt motiverad till livet, motiverad till mig själv och till jobbet och allt blev så mycket lättare. Allt blev lättare när det finns ett mål att sträva efter. Nu har jag verkligen tagit tag i mig själv igen när det gäller maten, jag vill ju gå ner i vikt för min egen skull och må bra för min egen skull så varför är jag då sån slarvmaja? Nog med det nu och det kommer bli så himla bra! Jag längtar så efter framtiden!

Igårkväll satt jag och Märta och kikade på lägenheter, spännande spännande. Vi satte upp oss på några så vi får väl så vad som händer med det sen om vi får någon eller inte. Det funkar att bo här tills vidare, men jag känner ju samtidigt att det är dags att gå vidare härifrån och gå vidare från allt som har varit här. Börja om på nytt, men det nya livet som faktiskt är helt fantastiskt.

Trassel växer så det knakar och hon är en duktig liten hund som lär sig snabbt och är så gosig. Slänger sig på rygg och vill bli klappad på magen när man vaknar, gosfisen! Är otroligt roligt att lära känna denna lilla varelse och hennes personlighet blir mer och mer tydlig för varje dag.

Nu är det dags att packa ihop matlådan och sig själv och gå iväg till bussen! Hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar