onsdag 15 februari 2012

Skapt för att prata

Idag var första dagen på min grundutbildning som ombud inom Lärarförbundet. Jag ska jobba fackligt på min arbetsplats och jag ser verkligen fram emot det arbetet. Jag har insett idag att jag är fasen skapt för att prata, diskutera och debbatera. Det är min grej, att argumentera med människor, det är ju helt fantastiskt roligt och spännanade. Det här är mitt andra kall här i livet, att arbeta fackligt och jag ser redan fram emot de andra ubildningsdagarna. Vi har fått lite hemläxa som jag ska ta tag i nästa vecka, spännande spännande.

Jag kommer få göra sånt som jag tycker är bland det roligaste som finns, att prata och föra folks åsikter framåt. Jag är rätt bra på att föra fram vad alla andra tycker och kunna argumentera för det så jag tror att det här kommer bli alles hur bra som helst.

Annars så hurtbullade jag mig imorse, jag passade på när jag ändå hade sovmorgon. Knatade iväg på en powerwalk på lite över en halvtimme, jag måste ha gått jättefort för jag var alles svettig när jag kom hem. Då satt det extra fint med dusch och frukost. Imorgon ska jag hurtbulla mig på gymmet igen, då blir det att prova aerobicspasset på Friskis och utvärdera det och se om det kan vara värt att gå på det en gång i veckan. Jag är såå galet nära mitt andra delmål så det är inte sant. Känns så sjukt bra.

Annars längtar jag till helgen, kanske längtar huur mycket som helst faktiskt, så där fånigt mycket faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar