tisdag 14 februari 2012

Sovmorgon mitt i veckan

Kan jag ju säga att det var väldigt skönt att få sova en timme extra idag, inte för att jag fick sova en timme extra för jag la mig lite sent igår. Så går det när man fastnar i telefonen med en utav de finaste människorna.

Men istället för att sova bort min sovmorgon klev jag upp och knatade iväg på en morgonpromenad. Jag gick inte långt men jag fick fort som attan så svetten rann när jag kom hem, en riktig powerwalk helt enkelt och jäklar vad skönt det var. Det var ett tag sen som jag tog en promenad på morgonen, men det är ju himla skönt att gå på morgonen, känna att hela kroppen vaknar till liv, muskel efter muskel vaknar och känner att en ny dag är här. Underbart!

Just nu är det frulleintag, och om en stund ska jag gå ut till bussen för att ta mig till Scandic. Jag ska på utbildning, så nu ska jag lära mig hur jag ska jobba fackligt på jobbet. Känns lite nervöst eftersom jag inte känner en enda människa där (vad jag vet nu ialla fall) och kommer jag fatta nått? Hoppas på det.

En finfin onsdag helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar