tisdag 25 oktober 2011

Även tisdagen var bra

Inatt sov jag apdåligt, jag drömde massa tok och det var inte alls roligt att behöva försöka somna om och handa in dessa drömmar om och om igen. Men jag fick ihop några timmar ialla fall och lyckades ta igen lite sömn på bussen på väg till jobbet. Mycket skönt!

Jobbet har faktiskt gått bra även idag, vi har fått mycket gjort tillsammans med barnen och jag tror att de tyckte att det var kul. Vi har blivit ålagda vissa saker som vi måste göra med barnen oavsett vi vill eller inte, det är bara att göra dem och se glad ut, och det gick faktiskt bra idag, det är rätt så roliga saker så det gör ju saken lite lättare. Annars tycker jag inte om när folk som inte sitter i verksamheten kommer och lägger saker på ens axlar och säger "det här måste göras", jahapp, om dom kan trolla fram lite fler timmar på veckan så skulle det ju underlätta kan jag säga.

Eftermiddagen idag var rätt skön, det minskade med barn snabbt och jag fick massor med tid att fixa i klassrummet som har sett ut som vi släppt en bomb där inne. Men nu är det städat, saker som ska sitta på väggarna sitter nu på väggarna och jag har även haft tid att sitta med ett utav mina barn som jag lovat i en vecka nu snart att jag ska göra och fixa en sak, och idag blev det gjort. Både hon och jag nöjd och glad!

Väl hemma så har jag varit sjukt effektiv, fått lite saker sålda så jag blev 200kr rikare vilket kändes mycket bra i plånboken så här några dagar före löning. Jag har handlat, plockat, diskat och ätit god mat. Lagt ut lite mer saker för försäljning och nu sitter jag bara här, och inte tänker jag resa på mig i första taget heller. Fast det kommer jag nog bli tvungen att göra, har egentligen lite saker till jobbet som jag behöver göra men va fasen jag orkar inte, det här är min lediga tid och vill egentligen inte ta med mig jobbet hem... Men ibland måste man tyvärr.

Imorgon är det onsdag och jag har min korta dag, ska faktiskt gå en liten sväng på stan imorgon och kika lite grann. Och packa väskan inför helgen..hihi.. Det ska bli såå himla roligt att åka iväg en sväng med de roliga brudarna.

Nu en bit mörk choklad och soffmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar