lördag 10 september 2011

Har du mött Evelina?

Om inte...Så jäkligt synd för dig, för det kan faktiskt vara så att hon är en utav de bästa människor som finns!!

Om jag skulle beskriva Evelina med ett ord så blir det: Fantastisk. Jag har umgåtts med henne nästan hela dagen idag faktiskt och jag känner mig så otroligt lycklig. Lycklig för att ha en sådan person i min närhet som gör mig så otroligt glad. Hennes glädje och klokhet smittar av sig och gör livet underbart och tillsammans med hennes man Oskar bildas en härlig duo man bara ja...älskar helt enkelt!

Tog bussen till min hemstad Sandviken idag och jag är härligt trött i kroppen efter en tur på stan och härligt umgänge. Köpt med mig färg hem så jag ska ta och sätta igång med lite målande sen, kanske inte idag men imorgon kanske...? Lite hyllor och sånt som ska få på sig lite vit färg så de passar in här hemma.

Har även skrattat så  mycket så jag gråtit idag, helt galet vad kul det kan vara att höra berättelser om sig själv ibland, vad man gjort för tok som barn. Jag har gjort både det ena och det andra, och jag har upptäckt en sak... Jag har nog alltid gått min egen väg och varit en envis person som mer eller mindre gör som jag själv vill. Det ser jag som en bra egenskap som jag ska börja ta mer på allvar.

Just nu sitter jag och ser ett utav mina absoluta favoritprogram på tv, "So You Think U Can Dance", jag har dock missat huuur mycket som helst den här säsongen vilket jag tycker är otroligt trist. Men så är det när man jobbar och står i. Men igår och idag har jag sett och det är final på gång, och här sitter jag och gråter för allt är så vackert.

Dans är för mig något stort och otroligt fint, dans är något som berör mig rätt in i hjärtat. Tillsammans med rätt låt med rätt text får historien liv, den lever framför mina ögon och det är bara så otroligt vackert. Dans är bättre än allt, det är det finaste.

Nu ska jag sitta här och njuta av allt vackert och bara må så bäst jag kan!

1 kommentar:

  1. Men, alltså, VERONICA! Nu börjar jag nästan grina här på kvällskvisten! FINA DU!!!!!

    SvaraRadera