lördag 17 september 2011

En lugn och skön lördag


Det har det verkligen varit. Tog en tur ner på stan och gick omkring där och kikade tillsammans med Sanne, jag hittade massvis med kläder som lätt hade kunnat fått följa med mig hem... Om plånboken hade tillåtit. Men när lönen kommer då, då ska jag ialla fall köpa mig mössan som jag hittade idag. Jättefin var den, rosa. Sånt gillar ju jag.

Halsduken (på bilden) fick plockas fram idag då det var lite kyligt ute. På med skinnjackan och jag kände mig genast som mig själv igen. Det här naturliga och lugna i kläderna, det är inte riktigt jag, det funkar mest på jobbet faktiskt. Men hemma... ja här är jag ju någon annan, ialla fall när det gäller kläderna. Halsduk med döskallar på, thats how i like it.

Kvällen har och kommer bli väldigt lugn, jag har kollat på film. "Svinalängorna" blev det, och jag måste säga att den var kanske inte lika bra som boken, men dock väldigt bra. Satt här med tårar i ögonen och en klump i magen, den är ju rätt så hemsk och det är tragiskt att det faktiskt finns människoöden som är så. Det får inte vara så. Ni som inte sett den, se den!!

Nu sitter jag i soffan med en katt tätt intill mitt ben och den andra katten ligger på ryggstödet på soffan. Båda sover och jag hör hur de andas och snarkar lite smått. *Mysigt* Tända ljus och mer film blir det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar