fredag 19 augusti 2011

För mycket film!

Gaaah, jag blir galen på mig själv. Varför ska jag köpa så mycket film hela tiden...? Va? Jag sätter mig själv i otrolitg svåra situationer med alla dessa filmer... Vilken ska jag välja?

Hela lägenheten är full med film, jag menar verkligen att det står filmer överallt. Jag har dom i hallen, jag har dom i byrån, jag har dom på hyllorna ovanför tvn och jag har dom i tv-hyllan. Plus att jag har tolv hela nya, oöppnade filmer som ligger på x-boxen. Jag skulle behöva ha ett till rum och slänga in alla mina filmer i, och grejen är att jag älskar verkligen varenda film jag äger. Jag har en speciell relation (ja det låter kanske lite knas) till var och en.

Varje film som jag sett och som jag äger ger mig en speciell känsla varje gång jag ser just den filmen. Om jag bär på en känsla som jag känner att jag behöver förstärka är det bara att plocka fram just den där speciella filmen och livet kan antingen bli mer helvete än vad det var innan eller så kan det bli så fyllt av kärlek och lycka, fantasi och glädjerus.

Många kanske tycker att kolla mycket på film inte är något liv eller att man slösar bort sitt liv. Jag kan tycka tvärtom, visst, vissa filmer önskar jag ju såklart att jag kanske inte ödslat min tid på...

Medan andra ger mig så mycket inspiration till livet och är det inte lite det som livet går ut på? Att finna det som gör en riktigt j*vla lycklig och plocka ut alla godbitar ur det och göra det till sitt eget?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar