söndag 14 augusti 2011

Ännu en helg är slut

Den här helgen har haft mycket innehåll;

* Kalas
* Nattlig promenad
* Akutbesök
* Diskussioner


Vi börjar med kalaset i Sandviken. Min käre vän Oskar var födelsedagsbarn i fredags så jag bar iväg dit på kvällskvisten och tillsammans med vänner åt vi taccos och kikade på Harry Potter och bara myste. Det var underbar stämning och allas humör var på topp, det var en toppenmysig kväll som slutade med en nattlig promenad i Gävle.

Akutbesöket då, den här gången var det inte jag som var sjuk ialla falls om tur var. Det var C som hade ont denna gång, men det slutade lycklig och ingen större skada skedd.

Och denna söndag har haft temat ärlighet och diskussioner. Två saker som är väldigt bra saker men som kan både göra gott och göra illa. Dessa diskussioner gjorde både ont och gott, och det var jätteskönt att få ta en låååångpromenad denna kväll och tänka på annat.

Imorgon är det åter igen jobb och jag ska på matematikföreläsning på en skola här i stan så jag behöver inte åka nån buss imorgon, kan vara skönt. Får lite sovmorgon sådär på måndagsmorgonen... Yey! Jag ser fram emot en vecka med jobb, jag saknar att jobba.

Men igår när jag satt på kvällen och kollade på resor (ev blir det en resa till Tyskland i höst med Muffin) och då kollade jag på en film samtidigt som fick mig att känna det som att jag måste göra nått med mitt liv. Det är nu det ska hända, det är nu jag ska ta tag i mitt liv och verkligen leva. Igår kändes det som att jag inte levt innan, jag vill ut och resa, jag vill VÅGA ut och resa och det är nu jag ska våga. Jag har skrivit upp resmål och cirkapriser så jag vet vad jag har att rätta mig efter.

Det finns så mycket annat jag vill göra med mitt liv också som jag skrivit upp, och det ska bli verklighet en vacker dag.Vill inte längre bara sitta här, jag vill uppleva saker, jag vill uppleva livet. Känns nästan som att jag inte levt fram till nu, mycket märklig känsla jag lyckats fånga.

Filmen jag såg var: "Lyckan, kärleken och meningen med livet"

1 kommentar:

  1. Verran, jag gillar din blogg, och jag gillar dig!! :) Nu tar vi världen med storm! Kramaaaaaaar

    SvaraRadera