torsdag 11 augusti 2011

Första dagen på nya jobbet.

Tänkte nästan gå och lägga mig utan att skriva hur min första dag på nya jobbet varit, miss av mig. Jag vill berätta om min första dag.

Den började med att pappsen kom hit och hämtade mig vid sju imorse, han är bra snäll han som ställer upp så pass mycket med den där bilen som han gör. Vi åkte upp genom bondelandet till Bergby där mitt nya jobb befinner sig, jag kommer jobba i förskoleklass på skolan och det känns verkligen hur bra som helst. Min första dag kunde inte ha börjat bättre.

Jag var så otroligt nervös och speedad inatt så jag sov nog inte mer än två timmar, men all nervositet släppte efter att jag fick berätta om mig själv och skämta till det lite så jag fick skatt och applåder. Då kände jag mig genast mer hemma, det är bra att jag kan bjuda på mig själv så att jag själv blir avslappnad.

Hon som jag kommer att ha förskoleklassen med verkar vara jättegullig och lättsam så jag tror att det kommer bli ett bra samarbete där när vi har fått arbeta ihop oss lite grann. Det känns som ett lätt och avslappnat ställe med lika avslappande föräldrar, ialla fall de som jag träffade idag. Trots att jag var trött hela dagen så tror jag att jag har gjort ett första bra intryck och jag har fått ett väldigt bra första intryck av arbetsplatsen. Som jag känner idag gjorde jag exakt rätt val.

Fick sluta lite tidigare och vem somnade på bussen hem om inte jag... HaHa. Jag hade dock inte förväntat mig något annat, och det var verkligen hur skönt som helst. Jag kom hem och fick i mig en plocktallrik med lite räkor, brieost, keso och gurka. Det var alles lagom middag för idag och efter det tog jag faktiskt en 90minuters promenad, det var verkligen precis vad jag behövde efter den här dagen. Lovely!

Mitt huvud är fullt med nya intryck och det kommer bli så himla skönt att få vila det tunga huvudet på kudden...

Åh en sak till, jag hittade en FEM-klöver på min promenad. Det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar