fredag 31 augusti 2012

Solsidan i höstmörkret

Utanför fönstret är det höstmörker och regn, det märks att det hösten och en ny årstid är på väg till oss, om den inte nu redan har kommit?

Inne här i värmen är det Solsida på högsta nivå, vi har köpt första och andra säsongen av Solsidan och nu skrattas det för fullt i soffan och älskling sitter och stickar. Det kan liksom inte bli bättre än såhär sista dagen i augusti.

Imorgon går vi in i en ny månad, september månad, en månad som kommer innehålla nya äventyr tillsammans med Märta. Det kommer innebära packning av lägenheten och hela mitt liv som jag levt här kommer att packas ner i lådor, sorteras, slängas och skänkas och säljas. Det känns otroligt pirrigt, nervöst och hemskt på samma gång. Men det kommer kännas otroligt härligt att få bo någonstans där det bara kommer vara jag och Märta tillsammans med vår fina familj.

Imorgon ska vi fira lilla Dylan som helt plötsligt blivit stor, 1 år har det lilla livet fyllt och det ska firas helt klart. Det är ju helt galet vad tiden har gått fort, tyckte det inte alls var länge sen som det kom en liten fågel och viskade i örat som sa att det låg ett litet troll och växte i magen på Malin. Galet, men otroligt härligt. Och på tal om saker som vuxit i magen på folk, min kusin har äntligen fått sin bäbis nu. Så grattis till henne! Det ploppar upp bäbisar lite överallt skulle man kunna säga.

Och nu ska jag krypa tätt intill min allra bästa vän och luta huvudet mot hennes axel och bara mysa till Solsidan och att se henne sticka. Livet - en märklig sak, men helt underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar