lördag 7 april 2012

Fina påsken

Skärtorsdagen gick med rasande fart och jobbdagen tog slut snabbare än vad jag hade räknat med, skönt skönt. Jag och älsk-ärtan tog vårt pick och pack och tog oss till Falun på kvällskvisten. Och jisses vad skönt det var med miljöombyte, att få en sockerkick delux i bilen så skrattet förvandlades till glädjetårar och sedan fortsatte resten av kvällen/natten så att vi var tre personer som nästan kissade på oss av skratt. Underbart! En mysig promenad runt den lilla byn och samtalsämnen som skiftar mellan varför Jesus och Judas hängde med varandra till vad det är som ligger i ufo-äggen.
Få somna med älsklings fina sockar som hon stickat till mig så jag inte ska frysa om fötterna när jag sover var fantastiskt mysigt, i en trång säng, att vakna upp tidigt på morgonen och prata en stund för att sedan somna om på den finaste armen och sova ett par timmar till. In kliver en fantastisk människa på förmiddagen iförd randig pjamas, stora örhängen och en stor toffs mitt på huvudet - godis blir fruksost nummer ett. Är det inte fantastiskt så säg. Dagen började med ännu mer skratt.

Dagen fortsatte i skrattets och samtalets tecken. Diskussioner som pendlar mellan allvar och asgarv, potatis som blev skalad och Jansson blev lagad som nu står i kylen och bara väntar på att få bli uppäten. Nybakt bröd av en bull-mamma smakar alltid bäst!

Somnade hemma i sängen med en varm arm runt mig, det bästa som finns!

Påskafton idag, vaknade av en hysterisk ringsignal och en tom säng? Men då kom någon krypandes ner till  mig igen och dagen började fantastiskt med fina samtal. Jag har dock känt mig lite småsur idag, lite Pms varning på mig och allt kändes bara fel inom mig i kroppen. Men det blir så ibland, speciellt hos oss tjejer har jag märkt... Jag kände mig extra ful och stor i kroppen när jag inte hade något att ta på mig till dagens kalasande. Men finaste älsk letade upp ett linne åt mig och handtvättade det så jag kunde ha det under min kavaj, älskade ärtan, hennes omtänksamhet betyder så mycket!

Och jag fick städa lite här hemma så jag mådde genast mycket bättre. Det är verkligen terapi det där med att städa. Var sak hamnar på sin plats, dammelefanterna for in i dammsugaren  och luften blev lättare att andas. Jag älskar verkligen att städa, allt känns genast så mycket lättare.

Kvällen då, kalas i Sandviken stod på schemat och där blev det påskmat och en himla massa bus med barnen. Ärtan har verkligen gjort succé hos yngsta systerdotter och det har busats en hel del. Det blev en rolig promenad med Svea där det tävlades i att springa fortast och det sjöngs sånger och promaden slutade i fotboll på gräsmattan.

Nu sitter jag här med en hund på benet som bjäbbar i sömnen, hon har nog mycket att bearbeta efter idag, och en älsk som sitter på golvet och pluggar lite. Det är snart dags att sova, och jag tänker somna med hennes arm om mig!

Det har förekommit en hel del flimtar under helgen och speciellt under denna dag, flimtar om framtiden... Jag längtar efter framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar