torsdag 19 april 2012

Denna dag en underbar dag

En helt fantastisk dag skulle jag vilja påstå att det varit. Blev hämtad efter jobbet och kom hem till ett hem fyllt av busiga djur som blev glada för att se mig. Är det inte lycka att komma in i ett hem och känna sig så älskad av fyrbenta vänner så säg? En hund som mer eller mindre knuffar in en i väggen och en katt som skriker på en för att jag inte är snabb nog att klappa på honom, och en till liten misse som ligger och gäspar förnöjt i sängen i väntan på att min hand ska stryka henne på pannan.

Ärtan och jag bytta om till träningskläder och körde iväg till fina Hemlingby för att vi har minsann fått för oss att vi ska bli hurtiga värre och därför börja springa... Hon ska även fixa sig ett kort på "mitt" gym så vi kan gå dit och vara hurtiga tillsammans också. Men det här med att springa, vartifrån kom denna brutalt galna idé ifrån undrar då jag. Jag tänkte i mitt tysta sinne att jag klarar nog en halv kilometer på sin höjd, men tamef*n ... 2.5km tog jag mig runt utan att falla ner på marken i andnöd. Och jisses vad stolt jag är över mig själv, och självklart över Märta också. Detta kommer bli en ny syssla att pyssla med om kvällarna när livet känns sådär fint som det gör ibland.

Och middagen sen då, här blev det smarrig lax med sallad och till efterrätt LCHF-vaniljglass och hallon till. Det var vi absolut värda efter den här dagen. Lite L-word till det så var ju kvällen gjord, soffmys för hela slanten. Nu är det ordning på torpet igen så soffmyset var välförtjänt och välbehövt.

Nu tänker jag krypa ner i den trånga sängen och trängas med alla djur, sen tänker jag somna tryggt och säkert och vakna upp till ännu en vacker dag, en vacker dag i april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar