lördag 4 februari 2012

Glada dagar

Min helg började på absolut bästa sätt, fick gå en halvtimme tidigare från jobbet och kom hem när det fortfarande var ljust ute. Hur underbart är inte det? Älskar att det börjar va ljusare ute längre på eftermiddagarna nu, snart så är sommaren här med värmen.

Kom hem och hamnade i städrus som jag kan göra på fredagarna, och det är ju himla skönt att städa tycker jag. Se hur allt kommer på sin plats och hur rent det blir överallt. Dock springer katterna långt bort när snabeldraken kikar fram, dom har inte blivit bästa vänner direkt. Elvis hoppar upp på kylskåpet och kryper ihop till en boll och Pariss trycker ihop sig under sängen... Hur gör man för att en katt ska bli vän med snabeldraken?

Kvällen fortsatte hemma hos ingen mindre än bästa Herr B, där bjöds det på mat och otroligt mycket skratt. Vi kikade på Breaking Dawn Part 1 och jag njöt lika mycket nu som första gången jag såg den, jisses vilken bra film det är. Visst kanske en smula överdriven men vad vore inte Hollywood utan överdrivet drama? Soffmys med massor av kuddar över hela mig, ja, kvällen kunde inte vara bättre helt enkelt.

Känner mig ganska stolt över att jag cyklade till Herr B igår, i all denna snö. Och det gick bra, jag överlevde även denna gång. Jag ska nog bli vän med den där cyklen så småningom. Liksom, hur farligt är det och cykla? Nä, inte ett dugg farligt. Upp på sadeln bara!

Började denna lördag som många andra lördagar, med ett spinningpass på gymmet. Och jag är sååå himla stolt över mig själv idag, igen, men extra stolt idag. Jag pressade kroppen extra mycket idag och ja, fasen det kändes som att jag flög fram på den där cykeln. Jag blir starkare och starkare i kropp och knopp, jag kan peppa mig själv på ett helt annat sätt nu än vad jag gjort tidigare, och kroppen känner att den blir starkare. Underbart! Jag tog en skön promenad hem i det fantastiska vädret som erbjuds idag, med hög musik i lurarna gick jag där på vägen och kände att jag ägde hela världen. Yes i do!!

Lunch-intag och snart knata iväg till bussen och åka till Sandviken för lite klippning och bäbisgos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar