tisdag 7 februari 2012

Att märka att jag växer

Idag har jag haft såna där underbara samtal där jag känt att; Shit vad jag vuxit.

Det är såna här tillfällen som jag verkligen märker att jag tagit flera kliv framåt i livet, att kunna säga saker och ge kloka råd och verkligen inse att, ja men va fasen det var ju faktiskt så som jag gjorde och det blev så himla bra. Det känns så otroligt bra i kroppen då, och i mitt sinne känns det verkligen som att jag går vidare med stora steg framåt hela tiden, varje sekund faktiskt. Inte ens ett sms kunde ta bort det idag. Stark!

Jag kan ärligt ge kloka och sunda råd till de som ber om det. Jag har märkt att jag drar åt mig personer som vill ha min hjälp, de vill höra vad jag har att säga och de har faktiskt sett resultat av det jag säger. Det känns ju ganska häftigt måste jag säga.

Två personer idag har kallat mig för sin "livscoach". Vet väl kanske inte riktigt hur jag ska tolka det men det måste ju betyda att jag faktiskt har bra saker att säga och som funkar. Se livet med glädje och med positivitet, det gör ju sån stor skillnad.

Det är i såna här samtal som jag haft idag som jag märker att jag tar mina steg framåt, att jag kan säga kloka saker och mena det, och känna i kropp och själ att det är saker jag själv gjort för att få mitt liv att kännas så skönt och lätt. Att stå rakryggad och stå för det jag säger, och bli lyssnad på, och att det faktiskt blir helt okej effekt av mina råd. Det är en riktig häftig känsla...

Det kanske är livscoach jag ska bli när jag blir stor?

Förutom att jag är otroligt trött i kroppen och lite seg i huvudet så har den här dagen varit otroligt bra, jag har känt mig viktig idag och har varit till hjälp. Och det bästa av allt... Jag har fått skratta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar