lördag 21 januari 2012

Mina ben är trötta

Nu känns det i benen att de har fått jobba hårt den här veckan med jobb hela dagarna, träning och promenade på kvällarna. Förstår att de känner sig lite trötta, så det är nog bra att jag sitter där jag sitter just nu... I bästa soffan med en kurrande och pratglad katt tätt intill mig.

Imorse var det dags för spinning igen och idag lyckades jag få ihop 1.8 mil på den där cykeln. Lite mindre än förra lördagen men jag gav inte riktigt allt idag heller. Kände att jag var lite trött när jag kom dit så istället för att köra slut på mig själv helt och hållet gjorde jag lagom, alles sådär precis på gränsen och det var perfekt. Jag orkade allt och känner mig otroligt stolt över mig själv, så som jag kämpar och känner hur jag blir starkare både fyskiskt och psykiskt när det gäller träning. Jag kan peppa mig själv på ett helt annat sätt nu där jag sitter på cykeln.

Efter träningen så knatade jag hemåt för att äta lite lunch, för att sedan åka ner på stan och möta upp Sanne. Det var trevligt att gå omkring där på stan och kika lite, nästa helg blir det nog lite shopping då många utav mina kläder börjar kännas förstora och jag känner mig inte så fin i dem längre. Lite nya träningskläder ska jag köpa också, behöver lite att byta med. Ska unna mig det bara för att jag är så bra!

När jag kom hem blev det lite konstigt här, eller konstigt, jag sa till en person vad jag tyckte och tänkte att jag fasen inte tycker att det är så roligt att alltid bli hånad över vad jag känner och jag råkar leva mitt liv. Jag vet att jag är den veligaste människan i världen och jag kanske får känslorna att svalla över lite väl ofta, jag kanske är så där "öööööverkänslig" som Mia Skäringer pratar om. So what? Varför ska andra trycka ner en för det? I dont get it! Det blev för mycket och jag sa äntligen ifrån.

Jag vill inte bli kallad bitter när jag är ledsen, jag vill inte höra att jag hamnar i klimakteriet när jag berättar vad jag känner, jag vill inte och tänker inte låta någon ha kul på min bekostnad på det sättet!

Nu tänker jag släppa allt, sitta här i min soffa med min fantastiska katt och titta på film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar