fredag 27 januari 2012

En fin vecka

Ännu en fin vecka har gått och jag känner mig nöjd efter den här veckan. Den har gått fort och jag har varit en jättebra pedagog och är faktiskt väldigt nöjd med mitt arbete. Och det verkar som att mina åsikter om hur det står till där på jobbet som jag la fram i måndags gick fram till de som behövde höra det. Det har varit bra dagar utan gnäll och det har varit glada miner på de flesta. Jag tar åt mig all ära för det! HaHa!

Jag har tränat lite grann och tagit powerwalks, jag älskar att promenera, det är så himla skönt. Jag börjar få upp farten rätt bra nu och har minskat tiden på min runda så nu får jag nog ta och utöka den rundan. Jag sitter här och är jättesugen på att ta mig ut även ikväll, men jag har sagt åt mig själv att idag är det en vilodag, jag behöver inte vara duktig varje dag, även jag får slappa till det en fredagkväll. Jag tänkte träna direkt efter jobbet men...Nä... Jag åkte hem och betalade räkningar och städade istället, och det här kanske låter lite...fånigt, men ge katterna min tid. Vill mysa med dom!

Igår var jag hem till den bästa B och avslutade dagen på absolut bästa sätt. Massor med prat och härliga skratt och massage. Det kunde inte vara bättre avslut på en helt vanlig torsdag. Han är verkligen en utav de bästa man kan ha i sitt liv, ja så är det faktiskt. Samlade på mig hur mycket energi som helst och det gjorde inte ens något att jag fick flera timmars för lite sömn inatt.

Fredag idag, min korta fredag och hur skönt är inte det då? Hemma i bra tid och kan bara sitta och njuta efter att allt behövligt är gjort. Det var meningen att det skulle bli bio med Skutskär ikväll men det bidde icke så, men inte gör det mig nått. Det blir istället en skön kväll i soffan med katterna och i säng tidigt. Imorgon är det upp tidigt för ännu ett härligt spinningpass!

Åh jag höll på att glömma, jag cyklade fram och tillbaka till B igår. Jag som är lite rädd för att cykla och håller mig gärna borta ifrån det... Efter att ha haft världens bästa dag på jobbet igår bestämde jag mig för att utmana mig själv... På cykeln, och det gick kanonbra! Jag är så stolt över mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar