tisdag 20 december 2011

Stressmongo AB

Jisses vad jag har stressat runt på jobbet idag, skolavslutning och TUSEN saker som skulle hinnas med när jag helst av allt bara skulle vilja ligga kvar i sängen hemma och sooova. Dagen började väl inte på världens bästa sätt med att jag var jättetung i huvudet och kände att hela kroppen skrek efter mer sömn, men det var bara att pallra sig iväg till jobbet.

Råkade sitta liite för länge i bästa soffan också så jag gick iväg för sent till bussen och fick stressa ner till den för att sen inse att fasen det är ju jättehalt ute så den kommer vara sen...Mycket riktigt, jag stressade heela i onödan, tio minuter sen var den och senare skulle den bli. Kom till jobbet 30 minuter försent och blev såklart kritiserad för detta. Vad ska jag göra? Ta över ratten och gaspedalen? NEJ! Levande vill jag komma fram.

Tusen saker hann jag med idag också och jag kunde åka hem utan stress, jag fick klarhet i några saker så jag jobbar min sista dag imorgon och det känns jätteskönt måste jag erkänna. Först att få vara ledig i många (för mig) dagar och sen börja om från början igen med Jenny på nya jobbet. Kommer att bli kanon även om det känns så galet nervöst nu.

På vägen hem fick jag sms och förfrågan av bästa Herr B om jag skulle med och handla, och det ville jag ju såklart. Åka lite bil i mörkret, mysigt värre, jag älskar att åka bil på kvällarna. Gick och småfnissade för mig själv inne på City Gross då Herr B gick och såg allmänt dagdrömmande och förvirrad ut där han gick mellan frysdiskar och köttdiskarna. Ibland är han bra söt utan att veta om det själv. HaHa!

Det var ialla fall precis vad jag behövde denna afton, låna lite energi av honom och få hem lite mat. Fick med mig grillad kyckling och fetaost hem som blev kvällens middag och gott som attan var det. Och nu sitter jag här framför tvn med en väldigt kurig katt bredvid mig.

Snart väntar sängen och sooova. Ska njuta riktigt av min sista dag imorgon, jag ska INTE vara Stressmongo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar