fredag 9 december 2011

En liten trip down memory lane

*pustar ut*

Vilken dag det har varit, vilken arbetsvecka det har varit. Intensiv har den verkligen varit, idag har det varit extremt och jag känner hur huvudet snurrar på mig lite grann. Jag har sett fram emot helgen och är så glad att den äntligen är här. När jag kom hem tog jag tag i hemmet och gjorde det lite trevligt inför helgen.

Blev lite frustrerad här hemma ett tag, jag blir ständigt påmind om en person. En person som inte längre finns i mitt liv och det är så satans jobbigt att HELA tiden bli påmind, vad jag än gör så tänker jag på personen. Idag hade jag inte skänkt en tanke alls...tills jag kom hem... där var du, i form av ett brev addresserad till dig. Fick lust att slita det i tusen bitar men sån är inte jag, jag tog snällt in det, ställde det på hyllan och tittade länge på det... La det i ett nytt kuvert och skrev din nya adress, och nu står det där och bara väntar på att få skickas vidare.

För att bli på lite bättre humör tog jag mig upp på vinden för att hämta ner lite mer julpynt, tog även ner allt som hör till julgranen så nu är allt redo i väntan på att en ståtlig vacker julgran kommer in i hemmet. Men när jag var där uppe snuddade mina ögon vid en låda "minneslåda + kort" och där fastande jag i över en timme.

Shit vad roligt jag har haft i mina dagar och mindre roligt också för den delen. Men de dåliga delarna hoppade jag över och jag kom på mig själv sitta och fnissa där uppe. Jag fördes bakåt tio, elva år i tiden och jag undrar...Vad tänkte jag med? På tok för långt och slitet hår, jeans med hål i (som jag btw älskade över allt annat) och stringtrosor. (What?) Hur kunde mamma tillåta såna hemska saker. Haha. Det säger jag nu som 25åring och betydligt mer mogen än vad jag var då.

Hittade alla mina dagböcker där uppe också, men jag valde att inte öppna dem. Jag vet vad som står i dem, de är fyllda med ångest, ilska och sorg och det kände jag inte alls för denna kväll. Därför blev det bara bilderna den här gången, dagböcker tar jag mig igenom när jag känner mig stark nog att "face the past", jag lever ju här och nu och bilderna är ju bara på det roliga i dåtiden. Sjukt kul att se allt!

Så nu känner jag mig på lite bättre humör, ska ta mig iväg till affären och handla det som fattas till att göra mig en tacotallrik till kvällen. Ska lyxa till det med julmust också! MUMS!

Just det ja, jag tog ner två bilder också. En på Elvis när han bara var en liten bäbis och en på Pariss när även hon bara var en liten bäbis. Kan knappt förstå att det gått så många år sen de kom hem till mig. Så mycket kärlek som de gett mig och ger mig fortfarande. Älskade bäbisar, älskar dem så det gör ont i hjärtat när jag gosar med dem!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar