måndag 12 december 2011

Att vara nära sitt mål



Det finns nästan ingen bättre känsla, det finns ingen bättre motivationsdrivare än att vara så himla nära sitt mål. Det är måndag idag och det var dags att ställa sig på vågen igen, kanske verkar lite knasigt att väga sig på måndagar just efter helgen och allt. Men det sporrar mig faktiskt till att inte flippa ur på helgerna utan hålla mig till det som är lagom och bra för mig.

Sen förra måndagen: -0,4kg
Kvar till målet: 1,6kg.

Fixar jag de få siffrorna som är kvar på vågen har jag gått ner 10kg på ett halvår och det skulle kännas så himla bra att klara av det till jul. Eller ialla fall till nyår, att få avsluta året med att nå målet skulle vara så mycket värt, det skulle göra det så mycket lättare att fortsätta nästa år. Att få se att "fan jag klarar det jag ger mig fasen på".

Himlans glad över att jag har Evelina att träna med, utan henne hade jag nog suttit här i soffan och inte gjort så mycket mer än så. Allt blir så mycket lättare när man är två, även om jag vet att jag gör det för min skull så blir det att jag ska minsann visa henne också att jag kan och att min kropp orkar mer än vad jag tror. Blir så inspirerad av henne!

Nu kan jag sitta här i soffan med bra mat i magen och känna att jag får sitta här, jag kan sitta här med gott samvete och titta på tv. Jag kan sitta här och känna att kroppen är trött på ett skönt sätt, den har kämpat bra idag min borg. Har varit trött hela dagen och ändå så kämpade den (jag) på så bra på gymmet idag.

Jag är stark och jag blir bara starkare och starkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar