torsdag 20 oktober 2011

Första träffen

Ikväll var det första träffen på skrivarkursen och jag kan ju säga att detta är det BÄSTA jag gjort på mycket länge, jag är otroligt glad att jag tog mod till mig att anmäla mig till kursen.

Vi är en liten grupp på sju personer fast idag var vi en mindre då en var sjuker. Men vilken grupp, jag kände tillit vid första ögonkastet...typ...Det var som att kliva in med en grupp människor som jag känt hela livet fast det var första gången som vi träffades idag, underbart.

Skrivuppgifter fick vi också, flödeskrivning på hög nivå och det är ju bland det bästa jag vet måste jag erkänna. Låta pennan träffa pappret och aldrig släppa taget. Jag trodde att jag skulle ha svårt för att skriva idag eftersom det har varit mycket i veckan som gjort mig trött, men tvärtom, jag skrev nog mest av alla där inne. Hörde många släppa ifrån sig pennan när jag själv kände att jag kunde sitta hela kvällen med att skriva bara just på den uppgiften.

* Vad vill jag skriva om?
* Vart hittar jag min inspiration?
* Om jag vågade skulle jag...

Helt otroligt vad jag fått fram mycket den här kvällen, shit alltså jag känner att jag skulle kunna vara vaken hela natten och bara skriva men jag är nog egentligen supertrött och behöver krypa till kojs.

Imorgon är det fredag och det är sista arbetsdagen på veckan, känns otroligt skönt. Har varit en lång vecka så det ska bli skönt att få vara lite ledig. Imorgonkväll ska jag börja med vår "läxa" som ska vara klar tills på tisdag, en novell ska det minsann bli. Spännande!

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar