måndag 12 september 2011

Prövningar på jobbet

Det är inte bara barnen som ger en prövningar i vardagen på skola, det är även de vuxna som ger en prövningar. Jag har redan lyckats ta itu med några hinder som nån vuxen har gett mig och jag klev över dem med stil.

Men idag höll jag på att falla in i gamla mönster... Jag höll på att ta en tårtbit. FY MIG! En kollega fyller år idag och hade tagit med sig tårta till jobbet som hon så snällt ville bjuda på. Ååh vad den såg GOD ut, jag hade säkert kunnat äta upp hela om det skulle vara så. Jag kände hur det vattnades i munnen på mig och det var nästan som jag kände smaken av den fast jag inte hade tårtan i munnen.

Jag tackade artigt nej och tog en banan istället. Men jag hade hellre tagit en tårtbit... Så nu är jag stolt över mig själv som tackade nej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar