lördag 24 september 2011

Lite sjuk

Igår kom förkylningen och smög sig sakta men säkert på, rösten försvinner emellanåt och jag hostar. Vaknade idag med feber och ont i halsen, men det verkar som att det går över ganska fort. Känner mig redan mycket bättre men det blir en lugn dag idag så kroppen får chans att vila.

Det är ju nått som jag lärt mig att jag ska lyssna på vad kroppen min säger åt mig, och idag säger den åt mig att vila. Så det är precis det som jag tänker göra. Och jag måste säga att jag är lite imponerad av mig själv, en och en halv månad tog det innan jag blev sjuk den här gången, det är rekord för mig. Blir oftast sjuk samma dag som jag börjar jobba men inte den här gången... Så kanske börjar min kropp vänja sig vid alla basiller som barnen bär med sig.

I övrigt så flyter livet på, det är upp och ner och hit och dit och det är väl kanske inte exakt så som jag vill ha det. Men det ska jag försöka få till inom en snar framtid.

Jag vill att solen ska skina i hjärta och själ hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar