onsdag 24 augusti 2011

Orka eller orka inte?

Det var tankarna kring dagens bloggande eller inte, ska jag orka skriva ner några rader eller ska jag inte orka? Men det slutade såklart med att "Jooo...men några rader får jag alltid ner".  

Idag hade jag min korta dag på jobbet och det var välbehövligt idag, jag hade inte orkar en minut till på jobbet idag. Det känns helt okej på jobbet men jag vet att det här är inget jag vill göra en längre tid, inte så som arbetssituationen ser ut just nu. Men det är tyvärr inget jag kan göra åt just nu, så jag får helt enkelt leva med det tills folk tar sig i kragen.

När jag kom hem tog jag en promenad och njöt av den sköna solen som kikat fram även idag. Jag tog en tur ner till Dollar och köpte lite behövliga saker till hemmet, disktrasor och skursvampar och sånt där som man kan behöva. Sen bar det över till Ica där jag handlade lite smått och gott som kan behövas i kylskåpet. Köpte lite mellis som jag ska ha med mig på min sjukt långa dag imorgon, känns inte som att det kommer bli mycket till matlagning imorgonkväll när jag kommer hem. Får äta samma mat lunch och middag imorgon helt enkelt, men vad gör det egentligen? Huvudsaken är jag att jag blir mätt.

Har ju även hamnat i ett säljivägskiten-rus här hemma och idag flyttade min skohylla hem till en annan familj som jag hoppas kommer älska den lika mycket som jag gjort. Och mer saker får jag sålda också, imorgon ryker det både ramar som bara ligger här hemma och skräpar och lite krukor. Jag fick ett rus och gick ner i källaren och sorterade lite där nere och fotade saker som jag förhoppningsvis kan få sålt. Och får jag det inte sålt så har jag bestämt att jag ska fixa en loppis, någon som vill vara med?

Även om det är små summor som det handlar om så matar dom ju spargrisen och till slut kanske jag har fått ihop till den där systemkameran som jag vill ha? Eller till något annat skojjigt som jag drömt om? Sakerna får nytt liv istället för att ligga i källaren och på vinden och bara ta plats och min spargris är inte lika hungrig. Det är ju en perfekt lösning.

När jag var ute och gick idag så kom det en bil farande förbi mig och tutade som en tok, hoppade till av rädsla och förvåning...En vinkning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar