tisdag 23 augusti 2011

Lugna & Harmoniska jag

Har nyss kommit hem från en timmes härlig promenad i det sköna vädret. Riktigt skönt att få gå och gå och gå och låta tankarna skingras och bearbetas. Jag har lärt mig älska promenader efter jobbet.

Det har varit en lång dag på jobbet idag med mycket som jag behövde bearbeta på min promenad och som jag kanske skulle behöva bearbeta med chefen kanske?

Men det har ändå varit en helt okej dag på jobbet trots att den var lång, det har ju varit så härligt väder ute och barnen har kunnat vara ute mycket så det märktes inte så mycket att det var apmycket barn på eftermiddagen. Får passa på och njuta nu innan kylan och snön kommer då dom kanske inte vill gå ut lika mycket.

Ja annars då, hur mår jag...? Jag känner mig ganska uppskruvad när det gäller jobbet, jag är inte riktigt nöjd med en situation som har uppstått där och jag hoppas innerligt att det ordnar upp sig. Jag har inte kommit in i jobbet så jättebra än men det är väl inte så konstigt när det nyss har börjat. Jag kan inte låta bli att vara så sjukt jäkla nöjd över att jag fick igenom mina schemaändringar. Jag är BÄST!

Hur mår jag när jag inte är på jobbet då? Just precis nu, denna sekund och minut känner jag mig lugn och harmonisk. Kan det ha något att göra med mina promenader kanske? Jag vet ju att när jag rör på mig mår min kropp och själ väldigt bra, fast bra är inte en känsla men om jag ska förklara det i en känsla så känner den sig lugn. Jag börjar landa i de förändringar som skett i livet och jag kan acceptera de förändringar som skett.

Jag är en sådan person som har väldigt svårt för förändringar och det här med att jag säljer iväg möbler kan tyckas vara en barnlek för många, det är bara saker. Men för mig sitter minnen och känslor i dessa saker, ett helt liv kan rymmas i en liten pryl. Det är mycket därför som jag väljer att sälja iväg mycket av mina möbler som har betytt nått, TERAPI!!!!

Landa, Acceptera & Leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar