fredag 5 augusti 2011

LCHF-mumsigt

Här kommer två recept som jag provat idag LCHF-muffin och LCHF-bröd. Har ingen aning om vart jag hittade receptet på muffinsen men suupersmarriga och mättande så de är nog perfa för mellanmål, och brödet har jag min käre vän Evelina att tacka för.

MUFFIN

5 ägg
1dl grädde
1dlriven ost
1dl strimlad skinka (man kan säkert ha i nått annat gottigt också)
salt/peppar ( eller annat om man hellre vill ha det)

Blanda ihop allt och häll i muffinsformar.
175 grader i ugnen i 20 minuter

LCHF-Brödet

3 ägg
3dl riven ost
2msk keso
1msk majonäs
1,5tsk bakpulver
5dl frön (linfrön/pumpa/solros/sesam)

* Blanda allt
* Häll ut det på bakplåtspapper på en plåt så tjockt/tunt som du själv vill ha det. Mitt blev ca 1cm tjockt.
* På med 225grader och in i ugnen i ca 15 minuter (jag hade dom inne 13 minuter exakt och det blev perfa)
* Låt det svalna och skär i bitar.
_________________

Både dessa recept är något som jag absolut kommer göra igen och igen.
Nu jäklar är det på riktigt, nu ska detta LCHF:ande tas på allvar och jag ska klara av det till 100%. Jag märker ju att jag mår så himla mycket av att äta på detta vis, men jag är såå himla duktig på att fuska också. Mindre bra, därför känns det bra att jag ska träffa Evelina på söndag. Ska sno lite energi och inspiration av henne. *fniss fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar