söndag 31 juli 2011

Underbara dagar i stugan.

Jag är åter igen på hemmaplan i storstaden efter en natt på ön i stugan. Där var det de årliga tävlingarna vid namn Hackholmsmästerskapen (säg det fort flera gånger efter varandra om du kan) som gick av stapeln i lördags, dock var jag inte med i tävlingen men jag var med och hejade på alla som var med från min familj.

Solen sken och alla var på bra humör, det var som det ska vara en varm sommardag i slutet på juli. Det jag inte trodde skulle hända under kvällen var ju då min lilla buggvända som jag blev utsatt för av trubaduren. HaHa. Han som stod för tävlingen detta år hade hyrt in en jättebra trubadur (som dock var jäkligt envis gällande att jag skulle upp och hjälpa till att sjunga). Han passade på att bjuda upp mig för en dans och ja, det var ju faktiskt riktigt roligt. Länge sen som jag blev uppbjuden sådär och det var jättekul att dansa, jag älskar ju att dansa så jag förstår inte varför jag inte håller på med det. Resten av kvällen gjorde han flera försök till att få upp mig att sjunga med honom, men trots sina charmanta försök lyckades han inte och kvällen var jättebra ändå.

Somnade sent och vaknade av en söt liten systerdotters röst fråga sin mor och far i köket utanför mitt rum "Är Vojonica vaken?" Jag ropade ut till henne att jag var vaken och in kom hon och upp i sängen för att se till att jag verkligen var vaken, och in kom en hund och lika så den upp i sängen. Underbart!! Tänk om man hade det så varje dag, det skulle vara mysigt det.

Nu sitter jag i soffan och bara tar det lugnt innan det är dags att sova och självklart Gossip Girl på tvn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar