söndag 15 juli 2012

Semester

Min första riktiga semester någonsin, min första riktiga betalda semester. Det känns otroligt skönt men samtidigt lite underligt, har jag blivit vuxen på riktigt nu? Det har jag kanske, men det känns inte som att jag är så speciellt vuxen ändå. Hur som haver, vuxen eller ej, jag njuter av att få vara ledig.

Vad har jag hittills gjort på de få dagar jag hunnit ha semester, jo jag har varit vaken sent på nätterna och legat och löst korsord tillsammans med min älskade Märta, vi har pratat och skrattat och bara haft det underbart. Igår tog vi med vovvarna ut på en premiärtur i båten ut till stugan och det gick väldigt bra, att muta hundar med godis är nog det bästa trick som finns.

Ute i stugan blev det bad i systers varma badtunna, hur härligt som helst, jag hade kunnat sitta kvar hela natten. Alla spänningar i rygg och nacke mjuknade upp och tankarna mot semestern tog fart. Som jag har längtat efter den här semestern, att få mysa runt med Märta och vår fina familj och planera framtiden. Och den här framtiden då, uscha mig, jag grät häromdagen bara för att jag inte vet vad jag vill riktigt. Vart kommer vi ta vägen, kvar här i Gävle eller ta vårt pick och pack till Falun, who knows...

Jag vet i alla fall att jag funnit min tvillingsjäl och tillsammans med henne är allt möjligt, allt kommer bli precis som det är tänkt att vara, och vi är på väg dit. Spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar