söndag 27 maj 2012

En vacker och känslosam helg

I fredags efter jobbet och när all storhandling var klar packade vi in hela familjen för att åka till svärmor i Falun, jag fick övningsköra till Hofors och det gick jättebra den här gången. Känner mig tryggare och säkrare nu bakom ratten så snart så, snart har nog även jag ett körkort.

Det är så mysigt att åka till Falun, jag trivs jättebra där och jag sover så himla skönt i den sängen som är där. Det är alles lagom att åka dit när det behövs lite miljöombyte och att åka bil tillsammans med Märta är bland det bästa jag vet. Vi har så otroligt fina samtal och diskussioner och vi pratar verkligen om allt, och inget samtalsämne är mer än något annat, allt får vara lika viktigt och får ta den plats som det behöver. Det tycker jag om!

När vi kom fram visade Trassel vilken duktig liten hund hon är, det var två personer där som hon inte känner och trots det så lägger hon sig mitt på köksgolvet och somnar. Kan inte vara annat än stolt över henne, och åkte i bakluckan hela vägen gjorde hon också. Jag tror att Svea har otroligt stor inverkan på Trassel, och hon är verkligen en trygghet åt den lilla hunden. Fina Fina Svea!

Lördagen blev känslosam, otroligt känslosam. Känslor jag inte visste jag hade bubblade upp där i skogen när vi var och hälsade på H-K. Sorligt och vackert på samma gång och jag var verkligen inte beredd på att tårarna skulle komma, men det gjorde dom och jag kände mig inte riktigt som mig själv resten av dagen. Men Märta var som alltid en lika fantastisk människa och jag fick gråta mot hennes axel och hon säger så otroligt kloka saker. Hon är lika klok som hon är vacker!

Vi åkte vidare in mot Leksand och där träffade vi Maritza, en nära vän till Märta. En söt liten sak som är smed. Hennes skola hade utställning på allt fint hantverk som gjorts, det var roligt att se. Hon är duktig hon, jag önskar att jag inte hade tummen mitt handen ibland och också kunde sånt där. Men ja...Tålamodet är inte alltid det bästa och att träna upp en tumme att sitta någon annan stans än mitt i handen skulle ta på tok för lång tid.

Lördagen bestod av fina samtal med Märta, både i bilen och utanför. När vi väl var hemma i Gävle igen så pysslade vi i köket och där utbyttes många fina ord mellan oss. Kan inte förklara i ord hur mycket jag uppskattar våra samtal.

Lördagkväll var spännande, Sverige vann Eurovision och Märta var nog mer engagerad än vad jag var denna afton. Otroligt roligt att se, hon gör mycket roligt tillsammans med mig som hon säger att hon inte gör annars. Jag tycker om att hon vågar prova nya saker, hihi.

Idag vaknade jag upp med halsont och feber så det blir till att vara hemma från jobbet i morgon, kanske på tisdag också så jag blir riktigt frisk. Men jag har ändå fotat lägenheten och lagt ut den på blocket. Nu är framtiden nära... *Pirr i magen*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar