måndag 30 april 2012

En fantastisk helg i Näshulta

I fredags efter jobbet så packade vi in oss i bilen, jag, Märta och den stora hunden Svea och åkte iväg mot Falun för att hämta upp resterande medlemar i Familjen Holm för att ta oss ner till Eskilstuna, närmare bestämt Näshulta. Den lilla by där Märta är uppvuxen på en jättemysig gård med gräsmattor så långt ögat kunde nå... Typ.

Efter en otroligt rolig och hysterisk bilfärd landade vi vid gården och möttes av människor jag aldrig mött förr. Mostrar och kusiner och ja gud vet allt. Riktigt roligt. Det blev en promenad i mörkret i skogen tillsammans med hundarna för att sen krypa ner på en stor luftmadrass som kändes som ett vågigt hav när man la sig ned. Sov som en stock och vaknade utvilad och glad på lördagmorgon. Efter frukost åkte jag och Märta in till stan för att träffa en barndomsvän till henne och hennes fina familj. Vi njöt av solen i en lekpark och cyklade på en sån där cykel som går runt runt runt tills vi blev så yra i huvudet att vi nästan kräktes. Men skoj var det!

Vi bestökte även kyrkan i Näshulta, den otroligt vackra kyrkan och jag känner mig så hedrad av att jag fick vara där. Jag älskar att jag får ta del av Märtas liv och vara en del av det, det är fantastiskt.

Lördagkväll bestod av kalas för hela slanten och roligare 50års kalas får man ju leta efter. Jag skrattade så tårarna rann, njöt av körmusik och skönsång. Tävlingar som jag var urusel på men vad gjorde det när det flödade kärlek i luften. Underbart!

Det har varit en väldigt fin helg och jag är så tacksam! Men det var otroligt skönt att komma hem igen igårkväll och få sova i sin egen säng och somna med hennes arm runt mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar