tisdag 14 februari 2012

Hittepåmassaakärleksförklaringardag

Jag har aldrig varit mycket för den här dagen, inte på "äldre" dagar, det var mer när jag var i tonåren och ville visa mina dåvarande pojkvänner all min kärlek. Men de senaste åren har jag inte känt att den här dagen har betytt nånting, jag har inte känt att det funnits så mycket kärlek runt mig så varför ska man då behöva en hel dag för att fira nått som ändå inte existerar?

Men idag har det verkligen varit en jättebra dag. Jobbet har flytit på som en lugn bäck i skogen och det har varit ritkigt roligt att vara hela gänget samlat igen. Nu ska vi hålla oss friska och pigga resten av året *peppar peppar* Jag tycker verkligen om att jobba med Lisa och Jenny, vi har riktigt roligt tillsammans och det smittar av sig på våra underbara ungar. Allt blir så mycket bättre då.

Jag har fått fina sms från vänner och fått extra många fina sms denna dag och jag har känt att kärleken finns runt mig precis överallt och jag har känt mig så himla tacksam idag just över det. Jag kanske inte köper det här med massa kort som säljs i butiker men det är ju inget man behöver köpa. Den här dagen är ju precis vad man själv gör den till. Jag använde min kärlek till mig själv idag för att gå till gymmet och köra ett pass och sen göra det som jag trivs bäst med, städa.

När jag kom hem idag låg även ett paket i brevlådan som innehöll en liten söt chokladask med mörk choklad från mamma, pappa och lillasyster. Fina familjen! Jag blev glad i hjärtat och såg i spegeln när jag kom innanför dörren att jag smålog för mig själv.

Kvällen avslutas med en liten bit choklad och mys i soffan med de två bästa nånsin, de två som skänker mest kärlek av alla. Underbara missarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar