tisdag 17 januari 2012

Kämpa kämpa!

Jag kämpar, varje dag kämpar jag med livet. Jag kämpar med vilka val jag ska göra dagligen, att välja den mat som gör att jag mår bra, att välja att gå till gymmet eller inte, att välja om jag ska vara glad eller inte, att välja om jag ska bry mig om vissa saker eller inte... Vissa val är mycket svårare än andra och gör nästan ont ibland.

Några dagar nu har det varit lite kämpigt på nya jobbet men jag har gjort valet att säga ifrån redan från början, visa vem jag är redan från början och kanske vara en bättre version av mig själv än vad jag kanske varit på andra ställen. Det behövs på mitt nya jobb, här behövs det lite kämparglöd för den finns inte. När jag går i korridoren mellan "min" avdelning och den andra så är det som att man kliver igenom en vägg, en vägg med negativitet, avudsjuka och ja, jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Det är ingen kul känsla så jag låter helst bli att gå igenom den där korridoren.

Annars trivs jag som fisken i vattnet med mina nya kollegor, jag har hamnat på rätt avdelning med helt rätt personer. Dom är guld värda och det känns riktigt bra att komma till jobbet, jag är inte lika trött längre eftersom bussresorna har förmiskats, och jag har roligt på jobbet vilket gör att jag aldrig känner mig trött.

Jag valde att kämpa idag på gymmet, jag la till vikter och jag klarade av det. I mina mått mätt kämpade jag hur mycket som helst och jag kände mig stolt och gick rakryggad därifrån. Jag känner redan nu av ryggen och magen, jag kommer ha en himmelsk träningsvärk imorgon. Jag älskar att ha sådär bra ont, det är himla skönt.

Hade världens eneri när jag kom hem från gymmet idag, kattlådan fick sig en rejäl omgång med skurmedel och nu skiner den som en diamant (kanske var att ta i) där ute i hallen, matlåda är fixad till imorgon, det blev laxgratäng som faktiskt blev helt okej om jag får säga det själv. Jag har plockat och piffat och gjort det fint här hemma, tänkte ta fram dammsugaren men sen kom jag på mig själv att tänka; Jag behöver inte göra allt på en gång, det är okej att bara vila också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar