söndag 29 januari 2012

Im automatic

Vilka fina dagar jag haft den här helgen, och än är inte söndagen slut vilket känns helt fantastiskt. En promenad i det vackra vädret väntar om en stund. Ska bara skriva lite här först, sen bär det ut i friska luften en timme eller två.

För att summera fredagen så var jag världens pensionär och gick och la mig kl 21.00 ganska prick på klockslaget. Låg dock och läste en stund innan ögonen sa åt mig att de inte orkade mera. Sov som en stock och vaknade på lördagmorgon av att Elvis låg och gnagde på mina fingrar (?). Jag tror att han var en smula hungrig, när jag reste mig upp så sprang han till matskålen och mer eller mindre skrek på det sättet bara han kan. Underbara misse!

Jag käkade frukost och tog mig ner till gymmet för ännu ett underbart spinningpass. Det finns inget bättre sätt att starta en lördagmorgon än att sitta på den där cykeln och kämpa. Och som jag kämpade, jag är så otroligt stolt över mig själv. Jag kände att kropp och knopp var på topp (det rimmar höhö) så jag körde på och utmanade mig själv till max och jäklar vilken härlig känsla det är när jag känner att kroppen orkar så mycket mer än vad jag själv tror. Det jag tidigare haft på "tung backe" hade jag nu som medel och jag orkade utan problem. Jag är grym!!

Lördagen fortsatte med ett skofynd, dom skor jag har haft tror att dom är foppatofflor då det är hål i dom överallt och att gå i snö i dom är verkligen ingen hitt. Första skoaffären jag gick in i fastnade jag för ett par snygga skor, lite mer kängaktigt eller vad man ska kalla det, kanske inte riktigt min stil men ändå var dom det på nå vis. Dom stod dessutom på ett REA-bord och det kändes ju bra, ett par kvar i min storlek, jag provade och jag blev kär i dom helt enkelt. Kollade på priset 800kr, och halva på det. Ja men det är helt okej i mina ögon för ett par bra skor som även kommer hålla nästa vinter. Jag knatar iväg till kassan och hon hämtar upp ett helt nytt par och börjar fippla med kassan. "199kr blev det för dig då" säger hon. WHAT?! hakan ner i golvet, vilket fynd! Och jag älskar mina nya skor, invigde dom ganska bra igår så jag nästan fick ont i fötterna. HiHi.

Traskade hemmåt med min tunga gymväska och min påse med nya skor och fick sms av Herr B, han skulle till Valbo och undrade om jag ville följa med. Mig behöver man inte fråga två gånger, och av till Valbo bar det. Det blev mat på Ikea och lite shopping på köpis, men mest shopping och tok blev det på City Gross. HaHa. Det är så himla roligt att handla med B, han är ju inte klok på en fläck och jag tror att det blev mest skratt och oreda än ett systematiskt handlande. I love it! Hade verkligen en kanondag tillsammans med honom, mycket skratt och galenskap. Jag gillar´t!

Väl hemma så satt jag här med en stort glas bubbelvatten då telefonen ringer och det är Skurskär i andra änden som låter helt förtvivlad. Så jag fick agera personlig assistent åt honom och gå med honom till Tempo för att köpa chips åt stackarn. Han har skadat knät ganska hårt och går numera på kryckor. Ännu mer skratt och galenskap blev det, vi käkade på Pizza House och traskade hem till honom och hamnade i nått 90-talsmusiktrippdownmemorylanehumör. Jäklar vad kul det var. Drack lite whiskey och pratade om "den gamla goda tiden".

Både han och jag höll på att dö några gånger av asgarv, dubbelvikta låg vi i soffan och jag skrattade så tårarna rann. Vilken befrielse det är att bara släppa taget sådär och skratta åt det som faktiskt är riktigt roligt.Jag är så otroligt tacksam över min lördag, den var den bästa lördagen på väldigt länge och att dela den med två så galet roliga människor var precis vad jag behövde. 

Summering av helgen = skratt, kyl och frys är full med mat, bra träning, snygga nya skor = En glad Veronica!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg du verkar ha haft :) Mysigt värre.
    Vill du ses någon dag? Kram

    SvaraRadera