söndag 1 januari 2012

First day of the year

Första dagen på det nya året, många ligger nog hemma och är bakis och mår illa efter gårdagens festande. Men inte jag inte, jag mår prima, toppen faktiskt. Fick en skön sovmorgon och ett mysigt samtal när jag vaknade så det nya året hade ju inte kunnat starta bättre.

Idag var det även dags att sluta med detta fusk som pågått sen julafton, nu är det rensning av kroppen som gäller för att komma tillbaka på bana igen. Och jisses vilket sockersug jag kände tidigare denna afton, jag kände hur kinderna drog ihop sig och ja, det var HEMSKT rent ut sagt. Men jag lyckades stå emot det också, hittade en liten mörk chokladbit med mintsmak i kylen och den tog slut ganska snabbt. Men det räckte.

Maten denna dag har gått i lchfs tecken och det är ju så gott så jag blir galen. Till middag denna kväll blev det en aubergine och köttfärsgratäng som var gudomligt god. Det var första gången jag lagade ihop det och det blev ju lyckat. Ska börja laga mer mat detta år, inte bara göra samma mat hela tiden, utmana smaklökarna lite grann.

2012 ska handla om att utmana mig själv och det var ju bra att jag började redan första dagen på året tycker jag. Imorgon sker nästa utmaning, börja det nya jobbet och jag längtar lite grann. Fast jag känner mig jättenervös måste jag erkänna men jag vet ju att det kommer gå jättebra. Pratade lite med bästa Jenny (som jag ska jobba med) idag och det känns jättebra. Vi kommer göra ett kanonjobb tillsammans!

Jag är glad över den första dagen på året, jag tror att detta år kommer bli ett händelserikt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar