onsdag 7 december 2011

Nu har den infunnit sig

Julkänslan, nu är den äntligen här. Jag hade den inom räckhåll och den försvann när jag fick lite andra tankar i huvudet och i själen. Men idag kom den tillbaka, och den kom nu ikväll.

Efter ett hårt och jobbigt men otroligt skönt träningspass tog jag en promenad hem genom stan. Nöjd gick jag där när snöflingorna föll på näsan och gjorde blöta prickar på glasögonen så att jag knappt såg något, alla ljus på stan lyste vackert i mörkret och från ingenstans kom det plötsligt gitarrspel och sång. Jag var som i en dröm och jag kände hur jag log, ett sånt där leende som kommer från magen.

När jag kommer hem ringer pappa och berättar att min nya sänggavel är klar. Den som vi egentligen skulle göra tillsammans hade han fixat ihop hela helt klar idag. Jag har ju världens bästa pappa! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar