tisdag 13 december 2011

Lucia!

13 december, ett magiskt datum i min värld. Det är då den vackra ljusbärarinnan kommer till oss. Jag tog med mina härliga förskoleklassare till kyrkan där 9:orna visade vad dom gick för. Lite annorlunda luciatåg men jättefint och jag är nöjd.

Det har bakats lussebullar med mina busfrön idag och det märks att dom är trött på att baka "måste vi baka, jag har bakat med mormor och farmor". Jag vill också vara en bullmormor eller farmor, en sån som alltid bakar med sina barnbarn. Långt dit dock men man kan ju drömma. Mysigt var det ialla fall på jobbet idag.

Har även haft möte med chefen min som var så himla givande att jag höll på att smälla av. Jag kommer sakna den människan. Hon är en jättebra chef, alla borde ha en sån chef enligt mig. Jag fick mycket sagt och fick höra mycket tillbaka (bara bra saker) och det känns otroligt skönt att det verkligen gått fram det jobb som jag lagt ner den här korta men intensiva terminen. Allt kämpande och trugande har gett resultat och jag har verkligen visat att f*n jag är en bra lärare även i skolans värld. Jag kommer lämna jobbet med huvudet högt och vara otroligt stolt över mig själv.

Fick även höra från ett väldigt oväntat håll att det var trist att jag ska sluta, och att jag kommer vara saknad. Ett ställe jag knappast hade räknat med då jag inte har så jättemycket kontakt med denna lärare, men jag har tydligen gjort intryck även där.

Det blev en känslosam dag på jobbet idag och det var nära att det kom lite tårar,och jag kommer garanterat gråta min sista dag nästa vecka. 7 arbetsdagar kvar nu sen är det ledighet som väntar innan det nya äventyret. Jag är rädd, fundersam och lycklig över att jag tagit det här beslutet. Förändringar är alltid lite läskiga men jag känner att det här kommer bli bra. JAG ÄR BRA!

Det är dags att krypa ner i sängen för att sova då det är upp väldans tidigt imorgon som gäller. Jag tackar för den här dagen, den har varit fylld med blandade känslor, påminnelser och saknad, men den har varit lugn, jag har varit lugn. Jag är tacksam över mitt lugn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar