söndag 11 december 2011

Fantastisk lördag


Gårdagen var hur fin som helst. Började dagen med ett svettigt och jäkligt roligt spinningpass, kan fortfarande inte förstår att det är så himla roligt. Sitta på en cykel och kämpa, men oj vad kul det är. Så dagen började otroligt bra, kände mig väldigt stolt och nöjd över mig själv efteråt.

Jag och Evelina mötte upp Tina på stan och kikade runt lite och gjorde allt för att manipulera henne till att följa med till Fru Lassila och ta det lugnt. Jag och Evelina vann! Vi köpte med oss lunch som vi mumsade i oss när vi kom hem innan vi satte igång julmusik och julbak.

Det bakades pepparkakor och lussekatter ala LCHF, och det blev helt okej faktiskt. Behöver nog bara vänja sig vid koncistensen så är det gott, ett bra alternativ nu såhär i juletider innan ätardagarna kommer. Under baket blev det prat om livets finurligheter och det var en väldigt trevlig kväll. Jag är otroligt glad att det finns så fina människor runt mig.

På kvällen fick jag och Tina åka bil med pappsen till Gävle och samtidigt fick jag med mig min nya jäääättefina sänggavel som pappa varit så himla snäll att bygga till mig. Den blev exakt så som jag hade tänkt och nu står den i sovrummet och bara väntar på att få lite vit färg på sig. Men det kommer den få nästa helg då den fått stått inne i värmen och torkar upp ordenligt. Så den blir klar innan jul, precis som jag ville. *glad*

Tog mig iväg till Herr B på kvällskvisten och där var det lika trevligt som alltid. Soffmys och film. Tycker himla mycket om att umgås med honom, allt är så enkelt, så roligt. 

Idag är det 3e advent, det är snart julafton... Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar