onsdag 10 augusti 2011

Sista dagen på semestern

Och den har faktiskt varit bra. Jag startade dagen med det goda LCHF-brödet som jag bakade igår igen och sen bar det av ner till stan för att möta upp mamma. Vi kikade på kläder och jag kom hem med jättefina nya kläder som jag kan ha på mitt nya jobb som startar imorgon.

Mamma och jag åt lunch på bästa Waynes och det var lika gott som vanligt, det var trevligt att umgås med mamma. Det var länge sen som vi gjorde nått sånt där.  Mötte upp Sanne en sväng också och vi satte oss på...Wayens och pratade lite innan vi åkte åt varsitt håll.

Jag åkte ner till Coop för att hämta ett paket som hade kommit till mig som innehöll MASSOR med ny film. Så nu har jag att titta på ett tag, och jag tror att jag kommer tycka om alla, dom är noga utvald. Väl hemma igen så har jag plockat lite grann och gjort fint hos fiskarna, så nu behöver jag inte tänka på att dom så mycket när jag ska börja jobba.

Ja, nya jobbet då. Hur känns det? Sååå himla pirrigt men inte så jättenervöst, det kommer väl imorgon när jag kliver av bussen utanför skulle jag tro. Men jag tror att det här kan bli bra, en ny erfarenhet och nya utmaningar. Och jag kommer att komma dit i nya snygga kläder och det kommer bli kanon.

Nu känns det verkligen som att sommaren är över, så fort man återgår till ett jobb eller skola så kommer höstkänslan. Den smyger sig sakta men säkert på och det känns otroligt härligt i hela kroppen, det blir kallare i luften och så småningom kommer löven att skifta färg och världen kommer förvandlas till den vackraste platsen. Som jag längtar efter att få sätta på mig vantar och mössa och ta mysiga höstpromenader.

Nu ska jag ta hand om gosiga katt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar