måndag 22 augusti 2011

Idag är jag stark

Idag känner jag mig stark, otroligt stark. Dagen började jättebra med superbra resultat av mitt kämpade,vågen visade på - 1,1kg sen förra måndagen.

Och som jag har KÄMPAT också, det har inte varit lätt att börja jobba igen inte, speciellet inte med ett gäng gottegrisar som lyckas hitta allt möjligt i den där frysen på fritids. Men jag kan stolt säga att jag har låtit det vara, jag har inte ens varit sugen och det känns ju bara så otroligt skönt. Och idag fick jag verkligen bevis på min styrka. Så dagen började med största egoboostet ever kände jag.

Sen fortsatte min dag med att jag fick bevittna vad jag tror senare skulle bli ett brutalt mord. När jag stod och borstade tänderna som bäst och kikade ut genom köksfönstret såg jag grannens katt sitta och lura lite i gräset, och plötsligt ser jag en liten brun mus och efter springer katten. Jag stod där och såg deras dans ett tag men sen var jag tvungen att gå iväg till bussen. Men jag kan ju gissa vad som hände sen... R.I.P!

Jobbet idag gick väldigt bra, det kändes bra idag. Barnen är jättehärliga och det kommer bli bra och jag fick igenom nya tider på schemat så nu har jag ett schema med normala arbetstider. Där fick hon minsann inte rätt den där tanten som trodde att hon kunde köra över mig, nä se den gubben gick inte. HA! Fick till och med sluta en timme tidigare idag för det var så lite barn... Jag gillar vissa utav mina arbetskompisar väldigt mycket redan. Dom är snälla.

Väl hemma så blev sängen såld och den får flytta hemmifrån nästa vecka. Fick hälften av pengarna nu så jag blev lite halvrik för tillfället. Men det ska ju gå till den nya madrassen så de har blivit stoppade i spargrisen i väntan på att få användas upp på Ikea. Det blir bra det, men det kommer såklart bli tomt utan den där sängen där inne. Den har varit med ett tag och varit mig trogen i många år och jag har ju ibland lite svårt att släppa taget om saker, just saker, döda ting. Det är dags att släppa taget nu.

Jag har tittat ut vilken madrass och vilken bäddmadrass jag ska ha ifrån Ikea, det kommer inte kosta allt för mycket men förhoppningsvis kommer min rygg må så mycket bättre och kanske kommer jag sova mycket bättre om nätterna än vad jag gör nu. Och med en ny huvudgavel som jag vet kommer bli så otroligt fin så kommer nog sovrummet kunna bli en ny favorit här hemma.

Kvällen avslutades med en timmes promenad och "Svenska Hollywoodfruar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar