fredag 22 juli 2011

"Välkommen till Förvirrat i skallen AB"


Idag har det varit förvirrat lagomt i huvudet på mig. Värre än vanligt till och med och det börjar bli lite för mycket att tänka på. Jag har blivit erbjuden två jobb som jag tror kan bli lika bra vilket jag än väljer, men den stora frågan är ju; Vilket jobb ska jag välja?

Det första är på en förskola, en liten förskola i en mysig liten by. Den är Reggio Emilia inspirerad, det som jag tycker om att arbeta med då jag anser att det är en bra pedagogik att arbeta efter. Intervjun där gick ju tydligen väldigt bra eftersom jag blev erbjuden jobbet, men det är något som grämer mig lite där. Kvinnan jag kommer att jobba med, hon var med på intervjun och det kändes inte alls helt hundra. Arbetskamrater är ju ändå väldigt viktigt. Det kändes inte riktigt hundra när jag klev in i lokalerna heller. Men det är ett fast jobb inom kommunen och med en bra lön. Detta börjar 1 november...Så då blir det ju till att stämpla ett tag till.

Det andra jobbet är på skolan i samma by som första jobbet, men detta är på 6-års och jag har ingen direkt lång erfarenhet av att vara i skola så. Då är det jag och nån förskollärare till som har hand om en bunt med ungar och har 6-års verksamhet med dem på förmiddagen och sen är det fritids som gäller på eftermiddagen. Det som kan bli positivt här är att jag redan nu dealat till mig bra jobbtider eftersom jag kommer pendla än en gång med buss, och jag kommer få en helt ny erfarenhet. Även detta är ett fast jobb inom kommunen och jag misstänker att jag kommer bli erbjuden samma lön som andra stället. Detta börjar 11 augusti, jag får riktig lön redan då.

VAD SKA JAG GÖRA?!

Jag har som tur är inte skrivit på nå papper för det första jobbet då förskolechefen har semester, och jag fick till måndag på mig att klura ut det här. Och tro mig... Det är mycket att klura på.

Det bästa med båda jobben är ju att det är en fast tjänst inom kommunen, har jag en gång kommit in så är det ju inte läge för dom att slänga ut mig och det känns ju så jäkla tryggt. Och OM jag då inte trivs kan jag begära arbetsplatsförflyttning... Så allt går ju att lösa på ett eller annat sätt ändå.

Nu blir det slötitta på nån skruttfilm och försöka skingra tankarna så mycket jag bara kan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar