tisdag 19 juli 2011

Rent hem, rent i själen.

Den här dagen har gått i städandets tecken, jag fick äntligen kraft till att ta tag i dammtorkning och dammsugning. De senaste dagarna har jag bara tittat på dammet och konstaterat för mig själv att; ja det är där. Men jag har inte orkat göra nånting åt det, min kropp har känt sig trött och behövt sin vila.

Men idag, idag kom kraften och lusten till att städa tillbaka. Det började med badrumsskåpen, där var det en himla massa saker som rök rakt ner i sopkorgen. Skåpet i hallen blev rensat och papper blev insatta i sina pärmar. Det var otroligt skönt att se alla pappershögar bara försvinna, antingen ner i sopen eller in i pärmen där de ska vara. Ordning och reda ska det vara. Det är ju en sån person jag är egentligen, jag är inte så slarvig som det verkar här hemma ibland.

Fram med dammsugaren och mopphinken och nu jäklar är det rent här hemma, precis så som jag vill ha det. Inte ett dammkorn så långt ögat kan se. Hade jag inte blivit så trött efter min rediga städdag hade jag tagit tag i garderoberna i sovrummet också, men det känns lite dödsdömt när jag inte har de saker som jag vill ha och behöver för att få den ordning jag vill ha där inne. Det får helt enkelt bli en tur till IKEA
för att inhandla lite garderobsprylar för nu vill jag ha ordning där inne.

Jag känner mig nöjd i själen nu när jag har städat, jag känner mig lugn på nått vis och det gör jag alltid efter att jag har städat. Det är som att jag städar upp i själen och i mina tankar, alla tankar och funderingar hoppar in på rätt plats i skallen.

Nu ska jag smutta på ett glas Cola och inväta filmkväll!

1 kommentar:

  1. Åh men gulliga fina du! :) Åh va roligt att du börjat blogga igen. Det har jag saknat, snart ses vi! :) Kraaaaaaam

    SvaraRadera