söndag 17 juli 2011

Jag vill känna gräs under fötterna.

Jag har länge längtat efter att få känns gräs under fötterna, kunna gå utanför dörren direkt ut på en gräsmatta, min gräsmatta. Jag vill ha en gräsmatta...

Idag tog jag steget till att ta mig iväg och kolla på en kollonistuga men tillhörande Gräsmatta, så himla mysig var den och den skulle kunna bli ännu mysigare om jag fick sätta tänderna i den. Det var en liten röd stuga med vita knutar, litet rum och litet kök med en lagomt stor tillhörande altan. Men det är ju lite jobb med en liten stuga, visst jag har tiden och jag har längtan... Men kanske inte riktigt än.

Högsta drömmen är ju ett eget litet hus, ett lagomt stort hus där jag kan pyssla med allt jag vill. Fixa och dona inne och ute. Få det till en dröm, min dröm. Det får nog vara dröm ett litet tag till, men det är en härlig dröm som jag förhoppningsvis får uppleva ganska snart.

Drömmar är till för att upplevas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar